Gayrimenkul Markalaşması




Gayrimenkul sektörü Dünya’da ve Türkiye’de hızla gelişen bir sektör. Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz Globalleşme rüzgârları bu sektöre de yansıyor. Günümüzde birçok yabancı yatırımlar ülkemizde ve özellikle İstanbul’da sıkça gözlenmekte.



Bu kadar ilgi çekici olan gayrimenkul sektörünün tanımını yapmak gerekirse; gayrimenkul, toplum yararı amacıyla getirilmiş sınırlamalar dışında sahiplerine, bunları diledikleri gibi kullanma hakkı veren toprak ve yapılara denir. Bir başka deyişle, bir Eşya Hukuku terimi olan gayrimenkul genelde bir ekonomik terim olarak da kullanılır. Arsa, apartman, bina, arazi, işyeri, fabrika, villa, konut ve benzeri değerlerin genel adı olarak kullanışı yaygındır. Bu tanımlardan yola çıkarak gayrimenkullerin taşınmaz birer mal olduğu anlaşılmaktadır.



Son zamanlarda Türkiye’de gayrimenkul sektöründe çok hızlı bir büyüme söz konusu ve bunun Türkiye’deki merkezide İstanbul. Bu muhteşem şehir alışveriş merkezleri, toplu konut projeleri ve iş merkezleriyle yatırımcıların ilgisini çekmekte. Yerli ve yabancıların artık ilgisini büyük arsalar bulmanın zor olduğu İstanbul’un Avrupa Yakası çekiyor. Bunun da pek çok nedenleri var. Bunlardan bazılarına depreme dayanıklı bir bölge olması, inşaatı bitmiş ve sürmekte olan gayrimenkulleri örnek gösterebiliriz. Sektörün gelişmesiyle bu sadece İstanbul ile sınırlı kalmamış neredeyse tüm Türkiye’ye yayılmıştır. Sektör bu kadar ilerlemişken gayrimenkul ile uğraşan firmaların, işletmelerin, kuruluşlarında dikkat etmesi gereken birçok husus var. Bunlara da örnek vermek gerekirse; gayrimenkulün “sorunlu gayrimenkul” olmaması, fiyat tespitinde dikkatli olmak gerektiği belirtilebilir.



Sektör bu kadar hızlı ilerlerken aynı zamanda bu sektörle ilgilenen firma ve kuruluşların sayısı da artıyor. Sektörde başarılı olmak farklı yaklaşımlar, inovatif düşünceler ve yöntemler, markalaşma ve müşteri memnuniyeti ile sağlanabilir. Özellikle yapılacak olan inovatif çalışmalarla markalaşma yolunda hızla ilerleyen firmalar müşterileriyle olan iyi ilişkileri neticesinde de piyasada tek olan, güvenilir bir kuruluş haline gelebilirler. İşte bunları da yapabilmek için henüz geliştirilmemiş gayrimenkul fırsatları yaratmak gerekir. Son zamanlarda her yerde duyduğumuz “inovasyon” kelimesi artık bu sektörde de önemli bir yer edindi. İnovasyonla bir ilk yaratarak firma veya kuruluşu markalaştırma yolunda bir başlangıç sayılabilir. Günümüzde marka olmak çok önemli bir amaç. Tüketici hiçbir şeyi araştırmadan bile o markaya duyduğu güvenden dolayı onu hiçbir şart koşmaksızın tercih edebilir. Yalnız marka olmak demek büyük şirket olmak demek değildir. Her büyük şirket veya kuruluş markadır diyemeyiz. Markalaşmak çok uzun süreli ve zorlu bir aşamadır.



Marka, bir ürün ya da hizmeti rakiplerden ayrıştırmaya yarayan bir isim, bir işaret veya semboldür. Walter Landor’ a göre marka, bir vaattir, bir hizmet ya da ürünün bir kalite ya da tatmin sağlayabilmesi için yapılmış kimlik ve özgünlük kazandırma çalışmasıdır. Özellikle gayrimenkul sektöründe verilen vaatler ve güvenceler çok önemlidir. Müşteriler gayrimenkul dışında sunumlara da önem vermekte ve bazen bunlar her şeyin üzerinde olan bir hale gelmektedir. Bu yüzden müşteriye kalite ve güveni vermek için bazı çabalar göstermek gerekir. Örneğin onları sorunlu gayrimenkul konusunda bilgilendirmek, gayrimenkul fiyatlandırmasındaki işleyişi, değerlendirmeyi ayrıntılı olarak açıklamak, onlara gayrimenkulü alırken veya satarken nelere dikkat etmeleri gerektiği hakkında yardımcı olmak o kuruluşu güven, kalite ve markalaşma yolunda bir adım daha ileriye götürür. Tüm bunları yaparken alıcı veya satıcı pozisyonundaki kuruluşların gayrimenkul değerleme uzmanları ile de yakından ilişkileri olması gerekir.



Gayrimenkul değerleme uzmanlığı, konut, arsa, bina, arazi ve benzeri gayrimenkul kıymetlerinin değerini tespit işidir. Bu mesleğin uzmanları, gayrimenkul alım satımında, ipoteğe dayalı kredi işlemlerinde değer tespiti yaparlar. Ayrıca gayrimenkul ile ilgili davalarda da bilirkişi olarak görüşlerine başvurulan kişileridir. Bu kişiler gayrimenkul piyasası hakkında iyi fikir yürütebilen uzmanlardır. Bu uzmanlarla yakın ilişki içerisinde olan müşterilerine bu hizmeti veren kuruluşlar, müşteride bir güven, her şeyin kusursuz olduğu hissini uyandırır. Başarılı bir kuruluş olabilmek için müşteri güveni tam olmalıdır. Bu markalaşmanın anahtarıdır.


Gelişen bu sektörde en büyük liderlik tanınırlık, güven ve uzmanlıktır. Herkes tarafından sektörlerde birçok kuruluşun olmasına rağmen tek olarak gösterilen, herkes tarafından güven duyulan firma markadır. Bunu da sağlarken müşteri memnuniyeti ve sunulan hizmetin büyük önemi vardır. Dolayısıyla hızla büyüyen bu sektörde eski gelenekler bir bir yok olmakta yenilikçi, kurumsal ve yaygın olan kuruluşlar başarı ve marka yolunda hızlı adımlarla ilerlemektedir. Başarı sonsuz güven, yeni fikirler, deneyim ve kusursuz hizmettir

0 yorum:

Yorum Gönder